• Forside
  • Flyklubben
    • Priser
    • Kontaktinfo
    • Om Harstad Flyklubb
    • Harstad/Narvik Lufthavn
  • Flyskolen
    • Flyskolen
    • Instruktørene
    • Flyet vårt
  • Planlegging
    • IGA prognose
    • IPPC
    • Sigwx chart
    • Skumringstabell
    • Været
    • W&B LN-FOB auto
  • Booking
  • Dokumenter
  • Linker
    • Flightsim
    • Flybilder
    • Flyklubber
    • Flyselskaper
    • Luftfartsmyndigheter
    • Havarikommisjonen
    • Nyheter og flysider
    • Utdanning
  • Galleri
  • Nyhetsbrev
  • Kontakt oss
  • Bli medlem

    LN-FOB
  • Arkiv

    • March 2023
    • January 2022
    • April 2021
    • December 2020
    • April 2020
    • March 2020
    • February 2020
    • December 2019
    • November 2019
    • September 2019
    • March 2019
    • February 2019
    • January 2019
    • December 2018
    • August 2018
    • March 2018
    • February 2018
    • January 2018
    • June 2017
    • April 2017
    • February 2017
    • November 2016
    • May 2016
    • March 2016
    • January 2016
    • May 2015
    • April 2015
    • February 2015
    • December 2014
    • November 2014
    • June 2014
    • May 2014
    • April 2014
    • March 2014
    • February 2014
    • November 2013
    • August 2013
    • April 2013
    • November 2012
    • September 2012
    • August 2012
    • May 2012
    • April 2012
    • February 2012
    • January 2012
    • November 2011
    • October 2011
    • April 2011

Motorprøve/runup prosedyre ved Harstad/Narvik Lufthavn, Evenes.

Skrevet September 6th, 2012

Det har vært praktisert litt forskjellig fra flygelederne for hvor de gir oss tillatelse til å gjøre runup/motorprøve og before takeoff chklist. Noen gir oss tillatelse til å taxe til holding-pointene og ber oss om å gi beskjed når vi er klare for avgang, mens andre spesifiserer at vi skal gjøre det på GA-parkeringen. Det har vært møte med flygelederne i tårnet igår og dette er nå avklart. Følgende prosedyrer skal følges fremover:

Motorprøve/runup og before takeoff checklist skal gjøres på GA-parkeringen, før vi ber om taxeklarering fra tårnet. Da er vi klare til avgang når vi starter taxing fra parkeringen til rullebanen. Dette gjør at vi ikke kommer i fare for å hindre annen trafikk ved å oppta mye tid på holding pointene. Dette er en ordning som alle flygelederne har fått mail om skal følges, og det forventes at vi gjør det samme. Hadde en flytur igår hvor vi testet ut dette med elev og det fungerte kjempebra. Vær obs på vinterstid hvor det kan være greit å la motoren gå seg litt varm før vi gjør runup.

  • Om hjemmesiden

    Hjemmeside for Harstad Flyklubb. For flyinteresserte i alle aldre i hele landsdelen. Kom og bli med i en kjempetrivelig flyklubb!

    HARSTAD FLYKLUBB DRIVER FLYSKOLE!

  • Siste artikler

    • KlubbPFT 2023
    • KlubbPFT 2022.
    • Årsmøte 2021.
    • Årsmøte 28/12!
    • Covid19 – prosedyre ved flyging.
    • Opphør av flyaktivitet.
    • ÅRSMØTET UTSATT!
    • Årsmøte Harstad flyklubb.

Powered by WordPress. Designed by Tommy Nordvik (inspired by Antun Pejakovic) (c).